سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین کولر گازی برای شمال ایران کدام است؟

با توجه به اینکه کولر گازی و اسپلیت ها توان مناسبی در خنک سازی و کاهش رطوبت محیط دارند، استفاده از آنها در مناطق شرجی همچون شمال ایران از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار خواهند بود. به همین علت کولر های گازی می توانند بهترین گزینه نسبت به سایر تجهیزات خنک کننده در مناطقی با آب و هوای مرطوب شمال ایران باشند، چراکه این دستگاه ها علاوه بر سرمایش و گرمایش محیط، رطوبت مازاد هوا را نیز کاهش می دهند.

بسیاری از مردم بر این باورند که هر نوع کولرگازی را می توان در هر گونه آب و هوایی استفاده کرد اما این یک باور غلط است و برای انتخاب آن باید به نکاتی توجه کرد که در ادامه بررسی می کنیم.

کلاس بندی کولر های گازی 

قبل از هر چیزی نیاز است تا با تیپ های کولر گازی و اسپلیت برندهای مختلف مانند کولر گازی جی پلاس آشنا شوید. به طور کلی اسپلیت ها در 3 تیپ مختلف زیر قرار می گیرند که هر یک مناسب آب و هوای مخصوص به خود می باشند.

کولر گازی تیپ T1

این دسته از اسپلیت ها برای مناطق معتدل و مرطوب (مانند تهران، کرج، مناطق شمالی ایران) مناسب هستند و برای دمای حداکثر 43 الی 45 درجه سلسیوس کاربرد دارند.

کولرگازی تیپ T2

این نوع از کولرهای گازی مناسب مناطق کوهستانی و سردسیر (مثل نواحی غرب و شمال غربی کشور) با دامنه دمایی 7 الی 35 درجه سانتیگراد هستند.

کولر اسپلیت تیپ T3

این تیپ از کولر گازی و اسپلیت برای مناطق خشک و گرمسیری کشور (همچون مناطق جنوبی ایران) مناسب است و در دمای 55 تا 60 درجه سلسیوس کاربرد دارند. از این رو در مناطق شمالی ایران باید از کولر گازی های تیپ T1 استفاده شود.

نوع کمپرسور مورد استفاده اسپلیت

کمپرسور مهمترین بخش و در واقع قلب تپنده یک سیستم تهویه مطبوع است. کمپرسورهای به کار رفته در کولرهای گازی و اسپلیت ها در 3 نوع اسکرال، پیستونی و روتاری می باشند که هر یک دارای ویژگی های مختلفی بوده و متناسب با آب و هوای مورد نظر انتخاب می شوند.

کمپرسورهای استفاده شده در کولر های گازی که در مناطق شمالی ایران مورد استفاده قرار می گیرند از نوع روتاری (دوار) هستند. کمپرسورهای روتاری یا دوار نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارای صدای کمتری بوده و برق کمتری مصرف می کنند و دارای راندمان بالایی نیز می باشند.