سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع کولر گازی و اسپلیت کدامند؟

تصور کنید که بعد از گشتن در خیابان های آفتاب زده در فصل تابستان، دوست دارید در محیط خنکی قرار بگیرید که این گرمای آزاردهنده را جبران کند. بهترین چیزی که در این شرایط می تواند به شما کمک کند، یک کولر گازی مناسب و با کیفیت است. اما تنوع کولرهای گازی آنقدر زیاد است که احتمالا برای خرید آن سر در گم خواهید شد. در این مقاله با معرفی انواع کولر گازی، شما را در این مسیر راهنمایی می کنیم.

انواع کولر گازی

کولر های گازی و اسپلیت در انواع مختلف و با کاربری و ظرفیت های متنوعی تولید و عرضه می شوند که به شرح زیر می باشند:

کولر گازی ایستاده

این کولرهای گازی کاربردهای ویژه ای دارند و به علت شرایط قابل حمل بودن آنها می توانند در مکان های مختلفی استفاده شوند. یعنی انواع اسپیلت ایستاده هم مصارف خانگی دارد و هم اداری! از جمله مهم ترین موارد استفاده از این کولرها در فروشگاه ها، رستوران ها، بانک ها و …هستند. زیرا برای استفاده از آنها، نیازی به ایجاد تغییرات در پنجره و دیوار وجود ندارد و فقط کافیست تا فضایی که قرار است کولر گازی درون آن قرار گیرد را اندازه گیری کنید تا بتوانید یک تجهیز تهویه مطبوع با ظرفیت خنک کنندگی مناسب برای فضای مورد نظر انتخاب نمایید. 

کولر گازی پنجره ای

برای راه اندازی این نوع کولر گازی ها، نیازی به برق کشی مجدد ندارید؛ به این معنا که برای استفاده از آن تنها کافیست که کابل برق را به پریز وصل کنید. در این مدل اسپلیت حتی نیازی به سوراخ کردن دیوار و استفاده از لوله های مسی نیز نمی باشد. از جمله مزایای این کولر گازی می توان به قیمت پایین و قدرت بالای خنک سازی آن اشاره کرد. البته این کولرها وزن زیادی دارند، انرژی بالایی مصرف می کنند و سر و صدای بیشتری نسبت به اسپلیت های دیواری به وجود می آورند.

کولر گازی پرتابل

کولرگازی های پرتابل یا قابل حمل، به منظور قرار گرفتن و استفاده در فضاهای کوچک مثل مغازه ها، دفاتر، سرمایش کمکی و... تولید و ارائه می شوند. همانطور که از نام این کولرها پیداست، این دستگاه ها قابلیت جا به جایی دارند و می‌توان مکان قرارگیری آنها را به سادگی در محیط مورد نظر تغییر داد. کولر گازی های پرتابل  یونیت خارجی ندارند و کل دستگاه به طور کامل در داخل محیط داخل قرار می‌گیرد. در این کولر گازی ها گرمای محیط از طریق یک لوله متصل به کندانسور دستگاه به بیرون هدایت می‌شود. قیمت کولر گازی پرتابل کم مصرف بسته به ظرفیت و برند آن در حال حاضر حدود 15 تا 25 میلیون تومان است.

کولر گازی اسپلیت

این کولرها، جزو کولرهای گازی گران قیمت به شمار می آیند. اما در مقابل هزینه ی زیادی که در ابتدا پرداخت می کنید، آسایش و راحتی مطلوبی برای شما تامین می کنند. کولر های اسپلیت دارای دو بخش داخلی و خارجی هستند که به هر یک یونیت گفته می شود. برای اینکه این یونیت ها به هم وصل شوند، از لوله های مسی استفاده می کنند. به همین دلیل برای زیباسازی فضا باید سوراخ هایی دلخل دیوار ایجاد شود. از این رو نصب این کولرها نسبت به کولر گازی پنجره ای، سخت تر است و حتما باید توسط خدمات مجاز برند مربوطه نصب و راه اندازی شوند.