سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کولر گازی حاره ای یا تروپیکال چیست؟

کولر های گازی در انواع و مدل های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. هر یک از انواع این کولرها می توانند در شرایط مناسب مختص خودشان، عملکرد خوبی از خود نشان دهند. در این میان، احتمالا کلمه حارّه ای در بین کولرهای گازی و اسپلیت برایتان نا آشنا به نظر می رسد، اما حقیقت این است که کولر گازی حارّه ای یکی از رایج ترین مدل های کولر گازی است که متناسب با شرایط مناطق گرمسیری طراحی و ساخته شده است. مناطق حارّه ای یا گرمسیری شرایط متفاوتی نسبت به مناطق معتدل دارند، از این رو باید برای انتخاب کولر در این مناطق، شرایط و نکات خاصی را در نظر بگیرید. در این مقاله با کولر گازی حارّه ای یا تروپیکال (Tropical) و ویژگی های آن آشنا می‌شوید.

دسته بندی کولر گازی بر اساس شرایط جغرافیایی

برای انتخاب و خرید کولر گازی مناسب با شرایط جغرافیایی و آب و هوای محل زندگی خود، لازم است که با کولر گازی های مختلف مثل انواع کولر گازی ایستاده، دیواری، زمینی، حاره ای و... آشنا باشید. تقسیم بندی کولر های گازی بر اساس شرایط آب و هوایی به شرح زیر است"

کولر گازی معتدل

این اسپلیت ها که با عنوان کولر T1 نیز شناخته می شوند، در مناطق معتدل مثل شهرهای شمالی ایران و در دماهای 18 تا 43 درجه بهترین عملکرد را دارند.

کولرگازی سرد 

این کولر های گازی ها با نام کولر T2 شناخته می‌شوند و مناسب استفاده در نواحی سرد هستند. بیشترین بازدهی کولرهای T2 در دماهای 10 تا 35 درجه سانتیگراد است.

کولر گازی حارّه ای یا تروپیکال یا گرمسیری 

بیشترین استفاده کولر گازی های حاره ای یا تروپیکال یا گرمسیری در مناطق جنوبی ایران است؛ چراکه در دمای هوا در فصول گرم سال در بسیاری از این مناطق به بالای 35 درجه می‌رسد و این کولر ها (که با نام T3 نیز شناخته می‌شوند) می توانند عملکرد خوبی در دمای 21 تا 57 درجه داشته باشند.

خصوصیات کولر گازی و اسپلیت های تروپیکال یا حاره ای

همانطور که گفتیم، کولر گازی حاره ای یکی از رایج ترین مدل های کولر گازی است که با برندهای مختلفی تولید می شود و طرفداران بسیاری دارد. برای مثال می توانید به خرید کولر گازی ال جی، گرین و سایر برندها که کولر گازی حاره ای تولید می کنند، اقدام کنید. مهم ترین ویژگی های کولر گازی حاره ای عبارتند از:

• نوع کمپرسور کولر گازی حاره ای، از مشخصه های بارز آن است که می تواند در دمای بالا عملکرد مطلوبی داشته باشد.

•طول عمر بالایی دارد و در صورت سرویس مرتب و نگهداری اصولی، می تواند چندین سال نیاز مصرف کنندگان را رفع کند.

•علاوه بر مناطق گرمسیری، در آب و هوای معتدل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

•3 نوع کمپرسور در ساخت کولر های گازی حاره ای به کار می رود که عبارتند از: کمپرسور های پیستونی، اسکرال (در ظرفیت های بالای 30000 و انواع ایستاده) و روتاری (که در دو نوع معمولی و T3 تولید می‌شوند و مدل T3 در کولر گازی های حاره ای بکار می‌رود).